måndag 20 december 2010

Bli inte inlåst på toaletten i F-huset på campus Växjö.

I går, påväg till jobbet, mötte jag en uppriven ung man som på knagglig engelska undrade vem som hade hand om säkerheten på campus. Efter ett hyfsat långt utlägg förstår jag det som att han suttit inlåst på toaletten i F-huset i över en timme. Larmknappen hade inte fungerat därinne. Han uttryckte det som att han hade slagit sönder allt därinne. Jag riktigt kände hur klaustrofobin sköljde över mig. Nickar allvarligt och väljer att inte nämna att "jag tyckte att jag hörde någon ropa och banka men tänkte att det bara var någon som var ute och ville in". Harklade mig och mitt dåliga samvete lovade att ringa Securitas. Sagan slutade, mig veterligen, med att Securitas tydligen inte hade ansvar för F-huset. Det förklarar varför larmet inte fungerade. Kontentan av alltihop är att se till att inte bli inlåst på toaletten i F-huset på campus Växjö. Inte en söndag i alla fall.