fredag 23 juli 2010

Kaffekaffekaffe

För några dagar sedan hemkommen från storstan. Saknade Gustav och F så mycket att jag åkte hem onsdag eftermiddag istället för kväll. Jag hann i alla fall dricka 4 cappuccino och latte (köpes) samt 3 st latte och 1 espresso på hemmamaskin Gaggia classic. Latten på Johan & Nyström var god som jag tänker mig änglaglitter är vackert. Kaffeprovningen handlade om olika processer och tog bara 10 minuter. Min sega sommarhjärna försökte hänga med. Drack god cappuccino på Espressino på götgatan och helt ok latte på Espressohouse på centralstationen (jag är ju i smyg svag för mycket krämigt skum).

Gurkan har fått en ny racervagn. Äntligen känner sig mor inte stört i vägen hela tiden överallt. Bara lite i vägen ibland. Vagnen har hållare för kaffe med. Passar ju bra för familjen kaffejunky.