torsdag 15 juli 2010

Xylofon











Pimplar Yirgan från Åre och försöker tänka mig pigg. Snart bär det av norröver och packning bör ske ikväll. Har köpt ryggsäck som rymmer 60 liter och utöver handväska och G's resestol ska det tamejtusan räcka. Har bortprioriterat klädombyten och hällt över schampo och dyl i små reseförpackningar. Slutdestination är ju Ammarnäs tänker jag. Där duger mjukisar och gamla t-shirts som blivit kvarlämnade hos mor och far. 











Gurkan har fått en xylofon av sin morbror och hans sambo. Pinnarna stoppade han i munnen och som resultat av detta kräktes han. Dock inte på xylofonen till min stora lättnad. Kräk går ju att torka bort med det är ju så trist. Pinnarna är nu undanstoppade och G löste frånvaron av dessa genom att spela med nappen, boken Djurungar och deras mammor samt diverse klossar. Mycket innovativt tänker jag stolt och tänker mig framtiden sittandes front row på Radiosymfonikernas senaste konsert i Bergwaldhallen.