måndag 25 oktober 2010

Här är där där man är

I morse vaknade familjen halv sex. Inte min idé kan tilläggas. Nu sover den skyldige och jag vet att jag också borde lagt mig när han gjorde det. Istället har jag tittat på Bondi Beach på tv 4 och läst DN. Jag är inte så mycket för hemmafru-tv men Bondi kan jag leva med. Kanske till och med leva där. Nu sitter jag hur som haver här.

I morse hängde jag en stund på kafé Gusto och fick lära mig lite nytt och lite gammalt. Deras espressomaskin är mycket finare än kafé Astrakans. De har finare kannor, godare kaffe, bättre mjölk och nytt ångrör. Det kändes på något sätt enklare att göra gott kaffe där. Skulle kunna vara att jag börjar bli van med att stå på andra sidan disken. Vill till Astrakan och prova och se om skillnaden verkligen är så stor som jag känner just nu.